تولد اسطوره متال
نوشته شده توسط : مرگ

نام اصلي : چارلز مايكل شولدينر

مليت : آمريكايي

تولد : 13 مه 1967 لانگ آيلند نيويورك

مرگ : 13 سپتامبر 2011

سبك ها : دث متال ، پراگرسيو متال

فعاليت ها : خواننده، نوازنده، آهنگساز

سازها : گيتار الكتريك

مدت فعاليت : 2001-1983

چاك شولدينر (Chuck-Schuldiner) : خواننده، آهنگساز و گيتاريست چيره دست آمريكايي بود. شولدينر خواننده و گيتاريست گروه دث (DEATH) بود كه آن را در سال 1983 و با نام اوليه MANTAS بنيان گذارده بود.

شولدينر در 13 سپتامبر سال 2001 در سن 35 سالگي بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت. از او به عنوان پدر دث متال ياد مي كنند. خود شولدينر هميشه نسبت به نقشي كه در تاريخ دث متال ايفا كرده بود، فروتن بود و گفته بود :"فكر نميكنم كه من بايد براي دث متال تحسين شوم، من فقط يك آدم عادي از يك گروه موسيقي ام، و فكر مينم كه دث، يك گروه متال است."

 

سال‌های نخست

چاک زادهٔ ۱۳ مه ۱۹۶۷ در لانگ آیلند نیویورک است. پدرش یهودی و اتریشی تبار و مادرش از جنوب آمریکا و پیوستگان به آیین یهودیت بود. والدین چاک هردو آموزگار بودند. یک سال پس از تولد چاک، خانوادهٔ شولدینر به فلوریدا نقل مکان کردند.

چاک که کوچک‌ترین فرزند خانواده بود یک برادر به‌نام فرانک و یک خواهر به‌نام بثان داشت. در پی مرگ فرانک در ۱۶ سالگی، والدین چاک برای این‌که آن حادثه را فراموش کند برایش یک گیتار خریدند. او مدتی به فراگیری گیتار و نواختن آهنگ‌هایی مثل «مری یک بره کوچولو داشت» پرداخت که زیاد مطابق سلیقه‌اش نبود و بیشتر اوقات تمرین‌هایش را کنار می‌گذاشت. مدتی بعد والدین چاک برایش یک گیتار الکتریک خریدند که او با اشتیاق فراوان و بدون وقفه آموختن آن را شروع کرد. شولدینر تمام وقتش را در تعطیلات آخر هفته به تمرین گیتار در گاراژ منزل‌شان یا در اتاقش می‌گذراند و زمانی که فصل مدرسه بود این تمرین‌ها به ۳ ساعت در روز کاهش پیدا می‌کرد.

هنرمندانی مانند آیرن میدن، کیس، بیلی آیدل و ... برای چاک الهام‌بخش بودند. او آشکارا تحت تاثیر جریان موسیقی موج نوی هوی متال بریتانیا (N.W.O.B.H.M) قرار گرفت و گروه‌های شاخص آن سبک بیشتر مورد علاقه‌اش بودند. همچنین تاثیر هنرمندانی چون اسلیر، مرسی‌فول فیت، پازسد، کینگ دایموند و متالیکا بر چاک و نوع موسیقی که در گروه دث ارائه داد قابل توجه است. در یک‌دوره چاک به پراگرسیو متال و گروه‌هایی مثل واچ‌تاور و کویینزرایش گرایش پیدا کرد. به گفتهٔ جین شولدینر (مادر چاک) او به همهٔ سبک‌های موسیقی علاقه داشت و حتی از موسیقی کانتری هم لذت می‌برد.

زندگی حرفه‌ای

چاک در سال ۱۹۸۳ گروه دث را با نام اولیهٔ Mantas در فلوریدا تاسیس کرد. گروه تشکیل شده از چاک به‌عنوان لید گیتاریست، ریک راز (ریتم گیتاریست) و کم لی (خواننده و درامر) بود. او در ژانویهٔ سال ۱۹۸۶ به تورنتو رفت و در یک دورهٔ کوتاه به عنوان گیتاریست با گروه دث متال کانادایی اسلاوتر همکاری کرد. اما بعد از مدتی به آمریکا بازگشت و به‌صورت جدی فعالیت‌اش را روی دث متمرکز کرد.

از گروه دث بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ سه آلبوم منتشر شد که با تغییرات متعدد در ترکیب اعضای گروه همراه بود. این تغییرها که به خاطر کمال‌گرایی چاک در موسیقی بود بالاخره باعث شد او به تنهایی و بدون همکاری اعضای پیشین، کار بر روی آلبوم چهارم گروه را شروع کند. آلبوم Human که در سال ۱۹۹۱ منتشر شد به‌عنوان یکی از بهترین آثار دث شناخته می‌شود و چاک در آن آلبوم تکنیک منحصربه‌فردش در نوازندگی را به رخ کشید. Human در ایالات متحده با اقبال عمومی نسبی مواجه شد و مجلهٔ Guitar World در بین ۱۰۰ آلبوم گیتار برتر همهٔ دوران رتبهٔ ۸۲ را به آن اختصاص داد.

چاک در سال ۱۹۹۴ به پروژهٔ وودوکالت پیوست و در ضبط آلبوم ماشین کشتار مسیح با آن‌ها همکاری کرد. او با نام گروه دث ۳ آلبوم دیگر در فاصلهٔ سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ منتشر کرد و بالاخره فعالیت گروه دث را متوقف کرد و گروه جدیدی به‌نام کنترل دیناید را تشکیل داد. از کنترل دیناید تنها یک آلبوم با نام هنر شکنندهٔ هستی در سال ۱۹۹۹ منتشر شد.

بیماری سرطان و مرگ

در ماه مه ۱۹۹۹ و در روز تولد چاک، طی یک‌سری آزمایش پزشکی به او اطلاع داده شد که به سرطان مغز(یک نوع تومور مغزی) مبتلا شده است. در پی این اتفاق فعالیت کنترل دناید متوقف شد و چاک سعی کرد به هر طریقی شده بیماری‌اش را درمان کند. با وجود مشکلات مالی خانوادهٔ شولدینر، بالاخره با همیاری دست‌اندرکاران صنعت موسیقی متال و هواداران هزینهٔ ۷۰۰۰۰ هزار دلاری درمان چاک تامین شد و عمل جراحی هم با موفقیت انجام شد.

پس از بهبودی، چاک مجددا به استودیو بازگشت و همکاری‌اش با کنترل دناید را از سر گرفت. دو سال بعد و در ماه مه ۲۰۰۱ نشانه‌های بیماری دوباره در مغز چاک پدیدار شدند. با درخواست کمک از سوی خانوادهٔ شولدینر، دوباره دست‌اندرکاران موسیقی برای نجات جان چاک به یاری آن‌ها شتافتند. رد هات چیلی پپرز، کورن، اسلیپ‌نات و کیدراک از گروه‌هایی بودند که در تابستان ۲۰۰۱ تلاش کردند با اطلاع‌رسانی عمومی هزینه‌های سنگین درمان چاک را فراهم کنند. این حرکت از سوی ام‌تی‌وی پوشش داده شد.

پس از انجام عمل جراحی یک روش درمان با نوعی مخدر برای چاک تجویز شد تا او کاملا بهبودی یابد. تاثیر این روش درمان بر روی چاک ناخوشایند بود و به کاهش قوای جسمانی او منجر شد. در اواخر اکتبر همان سال چاک به ذات‌الریه مبتلا شد و بالاخره در بعدازظهر ۱۳ سپتامبر سال ۲۰۰۱ چشم از جهان فروبست.

 





:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
محسن 69 در تاریخ : 1392/9/2/6 - - گفته است :
اقا فرها د دعوت نامه تحویل ابان کی میاد

/weblog/file/img/m.jpg
محسن 69 در تاریخ : 1392/9/2/6 - - گفته است :
اقا فرها د من دوس دارم تو تی تی مثل بقیه حرفامو بگم تا کمکم کنید

/weblog/file/img/m.jpg
محسن 69 در تاریخ : 1392/9/2/6 - - گفته است :
اقا فرها د چرانظرهای منو تایید نمیکنین

/weblog/file/img/m.jpg
محسن 69 در تاریخ : 1392/8/25/6 - - گفته است :
سلام اقا فرهاد من کاربر تیوتینگ تالک هستم مشکلم اینه هر چی پیام میفرستم تو قسمت مشکلات ثبت نام و خرید پراید نمایش داده نمیشن یه کاری برام بکن داداش گلم

/weblog/file/img/m.jpg
محسن 69 در تاریخ : 1392/8/25/6 - - گفته است :
سلام اقا فرهاد من کاربر تیوتینگ تالک هستم مشکلم اینه هر چی پیام میفرستم تو قسمت مشکلات ثبت نام و خرید پراید نمایش داده نمیشن یه کاری برام بکن داداش گلم

/commenting/avatars/chuck-schuldiner-670782.jpg
m در تاریخ : 1391/11/5/4 - - گفته است :
درود برچاک و درودبر طرفداران او

/weblog/file/img/m.jpg
اشعار چاک شلداینر در تاریخ : 1391/7/14/5 - - گفته است :
دروود بر شما وبلاگ زیبایی دارین استفاده کردم و هم سلیقه هستیم

/weblog/file/img/m.jpg
امین و دختر نقرابی در تاریخ : 1391/1/4/5 - - گفته است :
سلام فرهاد جان وبلاگ قشنگی داری بهت نمیومد تا این حد عاشق متال باشی جالبه خودتم موسیق کار میکنی؟

/weblog/file/img/m.jpg
امین و دختر نقرابی در تاریخ : 1391/1/4/5 - - گفته است :
سلام فرهاد جان وبلاگ قشنگی داری بهت نمیومد تا این حد عاشق متال باشی جالبه خودتم موسیق کار میکنی؟

/weblog/file/img/m.jpg
بهمن در تاریخ : 1390/11/23/0 - - گفته است :
فکر میکنم برای آقا میرزا ترجمه آهنگ فیلسوف بهترین جواب باشه


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: